Αν μια προσωπικότητα ενσαρκώνει την έννοια του «star power», αυτή δεν είναι άλλη από τη Μαρία Κάλλας. Η σοπράνο έκλεβε πάντα την παράσταση τόσο με τη μοναδική φωνή της όσο και με το εξαιρετικό της στιλ, που δεν παύει να εμπνέει.
Της Βάνας Αντωνοπούλου
Φωτογραφίες: @mariacallasofficial
H απόλυτη φωνή. Η απόλυτη ντίβα. Το απόλυτο style icon. Για τη διάσημη υψίφωνο, που λατρεύτηκε σε όπερες όπως «La Traviata», «La Gioconda», «Lucia di Lammermoor», «Norma», «Tosca», «Nabucco», «Lakmé» αλλά και η «Μήδεια» του Cherubini, ένας από τους πλέον χαρακτηριστικούς της ρόλους, η μόδα ήταν ένα παιχνίδι, μια διαφυγή, ένας τρόπος να επανεφεύρει τον εαυτό της. Και ένα κομμάτι του μύθου της. Δεν είναι τυχαίο ότι είχε δηλώσει πως κάποιες φορές έκαιγε τα ρούχα της γιατί αντιπροσώπευαν ένα παρελθόν που δεν της άρεσε.
«Μη μου μιλάς για κανόνες. Όπου κι αν βρίσκομαι, τους κανόνες τους φτιάχνω εγώ» είχε πει. Και καμία άλλη εξήγηση δεν θα μπορούσε να συνοψίσει καλύτερα τη ζωή, τις ερμηνείες και –γιατί όχι;– το στιλ της. Τόσο πάνω όσο και κάτω από τη σκηνή, τα ρούχα της Κάλλας αποτελούσαν ενσάρκωση του glamour με όλη την έννοια της λέξης: εντυπωσιακές γούνες, ονειρεμένα βραδινά φορέματα, μυθικά κοσμήματα και, φυσικά, πολλά, μα πάρα πολλά καπέλα. Η Κάλλας είχε μια μακρά συνεργασία με την Elvira Leonardi Bouyeure –Biki–, μια μοδίστρα με έδρα το Μιλάνο, στην οποία η μεγάλη ντίβα της όπερας οφείλει κατά πολύ το υπέρκομψο ντύσιμό της. Μάλιστα, κάποιοι λένε ότι η Biki αριθμούσε τα ρούχα και τα αξεσουάρ, ώστε η Κάλλας να ξέρει πώς να τα συνδυάζει.
Ο Christian Dior και ο Yves Saint Laurent υπήρξαν επίσης μεγάλοι θαυμαστές της και είχαν την ευκαιρία να την ντύσουν πολλές φορές. Ο Saint Laurent μάλιστα έγινε στενός της φίλος, καθώς κινούνταν και οι δύο σε παρόμοιους κύκλους της υψηλής κοινωνίας στα τέλη της δεκαετίας του ’50.
Από πολλές απόψεις, το προσωπικό στιλ της Κάλλας ήταν ο απόλυτος ορισμός της αίγλης του παλιού Χόλιγουντ, ένας τρόπος να ενισχύσει περαιτέρω την εικόνα της ως ντίβας. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα, 47 χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατό της, συνεχίζει να αποτελεί σύμβολο κομψότητας και έμπνευση για πολλούς σχεδιαστές.
Η Κάλλας σήμερα
Μια νέα ταινία του Χιλιανού Pablo Larrain, με πρωταγωνίστρια την εξίσου εντυπωσιακή και κομψή Angelina Jolie, δίνει και πάλι ζωή στον μύθο της ανυπέρβλητης «La Divina». Και σε εμάς μια ευκαιρία να αντιγράψουμε το ντύσιμό της.
«Μη μου μιλάς για κανόνες. Όπου κι αν βρίσκομαι, τους κανόνες τους φτιάχνω εγώ»
Μαρία Κάλλας
Μαύρο
Αν και αρχικά παχύσαρκη, μέχρι το τέλος του 1954 η Κάλλας είχε χάσει αρκετό βάρος και είχε αλλάξει τελείως το look της. Λέγεται ότι, από τα 108 κιλά που ήταν με ύψος 1,73, τελικά έφτασε κάπου στα 61. Το 1959 μπήκε στη ζωή της ο Αριστοτέλης Ωνάσης και εγκατέλειψε τον έως τότε σύζυγο και ιμπρεσάριό της Giovanni Battista Meneghini. Στον Ωνάση δεν άρεσε η όπερα, ενώ τα προβλήματα της φωνής της είχαν επιστρέψει, οπότε σταμάτησε να τραγουδάει. Και ξεκίνησε να φοράει μαύρο και, κυρίως, μαύρα φορέματα, τα οποία και λάτρευε – μακριά και ίσια ή μίντι, να τονίζουν τις καμπύλες της. Ίσως είχε πάντα επίγνωση της μοναδικότητας που μόνο ένα μαύρο φόρεμα μπορεί να δώσει σε μια ντίβα.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ